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Star Dirty Bomb
Posted by: vyrmin - 06.01.2024, 15:45 - Forum: Shiteposting Reviews - No Replies

machine translated:

The game is graphically very elaborate for a free-to-play game, and the map design (with one exception) delights the heart of every player, where the tactical aspect of a game must not be neglected. The only criticism here is the rather limited selection of game modes. Personally, what pleases me is the continued enthusiasm of the developers. There isn't a dull or overused game mode present. The few existing modes (4 in total, the fourth becomes available only from player level 7) focus heavily on team collaboration, revolving around the joint accomplishment of so-called objectives, which are tactical goals. Examples include placing an explosive device on a Mauser, thereby unlocking more intriguing parts of different battlefields for combat. Another interesting game mode doesn't allow "respawning," as often supported in modes of many other games in the genre. This mode offers the familiar goal of the mentioned objectives, but with a tight timeframe for achieving the sole objective. In essence, it can be compared to Elimination in the Call-Of-Duty franchise. However, achieving the objectives holds a higher priority than merely wiping out the opposing team, although that winning possibility is also available in Dirty Bomb.
Finally, I want to reassure those who see this as just another pay-to-win game. Unfortunately, this principle has increasingly dominated the world of free games to my personal regret. However, this is not the case here. While there's an option to purchase virtual "helpers" and in-game currency, it doesn't give any significant advantage to any player. The proven principle of loadout cards is employed here: by progressing in the game, players obtain these cards that provide a fixed arsenal of weapons. Thus, it's impossible to assemble super weapons purchased with real money and further upgraded with overpowered enhancements.
All that remains for me to say is that, after about 50 hours of gameplay, I've done my best in this review to substantiate my positive rating with arguments as I see fit.
My conclusion: Dirty Bomb clearly stands out from the vast array of free games by offering the quality of modern, paid titles for free.

original (ger):

Das Spiel ist für ein kostenloses Spiel grafisch enorm aufwendig gestaltet und auch das Mapdesign erfreut (bis auf eine Ausnahme) das Herz eines jeden Spielers, bei dem auch der taktische Aspekt eines Spiels nicht zu kurz kommen darf. Einzig zu bemängeln ist da die doch recht dürftige Auswahl an Spielmodi, für mich persönlich erfreulich ist hierbei noch einmal der fortgeführte Elan der Entwickler, denn kein stumpfer und ausgelutschter Spielmodus ist vorhanden, die wenigen bestehenen (4 an der Zahl, der vierte ist erst ab der Spielerstufe 7 verfügbar) konzentrieren sich sehr auf die Zusammenarbeit des Teams, es geht um die gemeinsame Erfüllung sogennanter Objectives, also taktischen Zielen. Beispiele hierfür sind beispielsweise das Platzieren eines Sprengsatzes an einer Mauser, wodurch sich für das Kampfgeschehen weitere, immer interessant gehaltene Teile der unterschiedlichen Kampfschauplätze erschließen. Sehr interessant ist ein weiterer Spielmodus, der keine "Wiederauferstehung" zulässt, wie sie meist in anderen Modi vieler anderer Spiele im Genre unterstützt wird. Der Modus bietet das vertraute Ziel der oben genannten Objectives, einzig die Zeitspanne, die Zum Erreichen des hier einzigen Ziels ist knapp gehalten. Der Spielmodus ist in den Grundzügen mit beispielsweise Elimination im Call-Of-Duty-Franchise zu vergleichen, jedoch steckt das Erreichen der Ziele ein höheres Ziel als das Bloße Ausrotten der gegnerischen Mannschaft, wobei diese Möglichkeit des Gewinns in Dirty Bomb ebenfalls offensteht. Schließlich und endlich möchte ich nun alle beschwichtigen, die hierbei nur ein weiteres Pay-to-win-Spiel sehen, das Prinzip ist ja leider auch zu meinem persönlichen Leidwesen immer weiter in den Vordergrund der Welt der kostenlosen Spiele getreten. Hier jedoch nicht. Es steht zwar die Option des Erwerbs von virtuellen "Helferlein" und der im Spiel verwendeten Währung offen, jedoch ist dies keine Beschränkung oder ein gravierender Vorteil für irgendeinen Spieler, dennn das bewährte Prinzip der Loadout-Karten wird hier verwendet: Durch Fortschritt im Spiel erhält man solche Karten, worauf ein festes Waffenarsenal vorgegeben ist. Somit können keine mit echtem Geld gekaufte Über-Waffen zusammengestellt werden, die mit Über-Powerups noch einmal aufgewertet wurden.
Nun bleibt mir nur noch zu sagen, dass ich nach etwa 50 Spielstunden hier in dieser Rezension bein Bestes gegeben habe, meiner guten Bewertung mit Argumenten nach meinem Ermessen Nachdruck zu verleihen.
Mein Fazit: Dirty Bomb sticht klar aus dem gigantischen Angebot an kostenlosen Spielen hervor, da es die Qualität moderner, kostenpflichtiger Titel gratis auf den Markt bringt.

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Star Fallout 3
Posted by: vyrmin - 06.01.2024, 15:42 - Forum: Shiteposting Reviews - No Replies

machine translated:

I played Fallout 4 first (much to my regret) and then 3. What immediately struck me here was that there was no absolutely boring initial crap (Preston Garvey, Codsworth, Minutemen, building a settlement). Unfortunately, while playing FO3, I sometimes had absolutely no desire to complete the side quests, as the main story (especially towards the end) was so captivating, which meant that I ended up at level 12 after 18 hours of play. Anyone who has played the game can understand why I first went back a few save points and am now exploring the world and doing a few side quests. The ending was really unexpected, but fits in really well with the overall story. I don't know if it's just my puny playtime, but I notice that there are far fewer weapons and also variability, which surprisingly isn't even a bad thing. I see it differently in FO4, where I have the most diverse variants of the most diverse weapons from the most diverse mods. Back to the storyline: I find it very captivating (especially compared to FO4). Nevertheless, it's fun and logical from start to finish, despite having fewer decision-making options, and feels realistic (as far as it's possible in a post-apocalyptic, nuclear-infested world with partly incomprehensible technology).

original (GER):

Ich habe (sehr zu meinem Bedauern) zuerst Fallout 4 und dann erst 3 gespielt. Was mir hier direkt auffiel war, dass es keine absolut langweilige Anfangsscheiße (Preston Garvey, Codsworth, Minutemen, Siedlung bauen) gibt. Ebenfalls war ich positiv davon überrascht, dass man sich die Powerrüstung erst im Laufe des Spiels verdienen muss. Leider hatte ich während des Spielens von FO3 teilweise absolut keine Lust die Nebenquests z erledigen, da die Haupthandlung (vor allem gegen Ende) so fesselnd war, weshab ich dann auch nach bereits 18 Stunden Spielzeit mit Level 12 am Ende stand . Alle, die das Spiel gespielt haben, können verstehen, wieso ich erst einmal ein paar Speicherpunkte zurückgegangen bin und jetz dabei bin, die Welt zu erkunden und ein paar Nebenquests mache. Das Ende kam wirklich sehr unerwartet, passt sich aber wirklich gut in die gesamte Geschichte ein. Ich weiß nicht, ob es nur an meiner mickrigen Spielzeit liegt, aber mir fällt auf, dass es bei Weitem weniger Waffen und auch Variabilität gibt, was überraschenderweise nicht einmal schlecht ist. Das sehe ich bei FO4 anders, hier habe ich die unterschioedlichsten Varianten der unterschiedlichsten Waffen aus den diversesten Mods. Apropos Mods: Ich sehe ihren Stellenwert bei FO4 höher, hier ist das Open-World- und Sandbox-Element vor allem nach Abschluss der Handlung sehr wichtig, um nicht in Monotonie zu versinken. Bei FO3 habe ich als Mods lediglich solche, die das Spiel an sich anpassen (Texture packs, overhauls, animationen etc.) und bin so sehr zufrieden und sehe in diesen Mods einen wirklichen Gewinn für das Spiel. Zurück zur Handlung: Diese finde ich leider nicht sehr fesselnd (vor allem im Vergleich zu FO4). Dennoch macht sie Spaß und ist von Vorn bis hinten trotz weniger Entscheidungsmöglichkeiten logisch und fühlt sich (soweit es in einer postapokalyptischen, nuklear verseuchten Welt mit teils unverständlicher Technologie möglich ist) realistisch an.

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Star Pinkman
Posted by: vyrmin - 06.01.2024, 15:40 - Forum: Shiteposting Reviews - No Replies

Controls cannot be adjusted, but are perfectly playable with the default options for x-z and j-k. The game itself is interesting, the level design is varied and the music and composition are minimalistic and appealing.

Developer support is great

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Thumbs Down Call of Duty Black Ops 3
Posted by: vyrmin - 06.01.2024, 15:39 - Forum: Shiteposting Reviews - No Replies

DO NOT PLAY MULTIPLAYER! YOU WILL GET HACKED! VULNERABILITIES UNFIXED, DEV SUES FIXES!!!
Anti-consumer company, every game filled with cheaters and hackers, P06 & Olympia spamming every match. Great game but apparently they don't care about it anymore despite still selling ripoff lootboxes and making the game P2W, frequent crashes on win11 included.
Update: I can't even start the game anymore.

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Thumbs Down Terraria
Posted by: vyrmin - 06.01.2024, 15:39 - Forum: Shiteposting Reviews - No Replies

Devs adding official modding support after almost 10 years, in 32 bit??? Poor performance, terrible building and door interactions. Extremely RNG-reliant, no fun when playing alone. Nice, challenging gameplay, but complete lack of any explanations in-game. "Good game f*cked by the devs being either misguided and/or incompetent. 1.4 brought flat downgrades, more RNG on an already RNG-heavy progression and a plethora of crashes, bugs and save corruptions."

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Thumbs Down Injustice (Steam)
Posted by: vyrmin - 06.01.2024, 15:38 - Forum: Shiteposting Reviews - No Replies

Menu does not work, text is not displayed, subterranean frame rate in the ugly cutscenes even for a 7 (!) year old game on modern hardware (r5 3600x, rx 5700). Controls are not even consistent in the menus (confirm with either G or Num-4), controls cannot be changed after trying several times, although there is a menu option for this. Graphics settings cannot be changed due to lack of legibility of the settings text. Acceptable graphics in the game itself for a still-last-gen console game, but one of the worst ports of all time.

Original review (GER)

Menü funktioniert nicht, Schrift wird nicht angezeigt, Unterirdische Framerate in den hässlichen Cutscenes für ein 7 (!) Jahre altes Spiel auf moderner Hardware (r5 3600x, rx 5700). Steuerung ist nicht mal in den Menüs konsistent (Bestätigen mit wahlweise G oder Num-4), Steuerung ist nach mehrmaligem Ausprobieren nicht umstellbar, obwohl es eine Menüoption dafür gibt. Grafikeinstellungen nicht änderbar aufgrund fehlender Lesbarkeit des Einstellungstexts. Akzeptable Graik im Spiel selbst für ein noch-last-gen Konsolenspiel, aber einer der schlechtesten Ports aller Zeiten.

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Star Townscaper
Posted by: vyrmin - 06.01.2024, 15:36 - Forum: Shiteposting Reviews - No Replies

Great game and nice dev. Glad to see the game basically finished and expanding to many more platforms with a publisher. The fun and relaxation you get for this price is remarkable. Roof combinations can be a bit confusing at first, but the lack of choices just works for that. Audio and graphics are crispy, the LUT settings are easy to use and work a charm, demo-type seed exporting is great to share WIP maps with fellow townscapers. Easter-egg type features like the floating cities and the random map tile sizes and shapes gives a lot of creative freedom without feeling forced a single bit. Park creation makes sense and looks great.

100% BUY

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Thumbs Down Among Us
Posted by: vyrmin - 06.01.2024, 15:36 - Forum: Shiteposting Reviews - No Replies

Scarce updates and buggy maps, lights, player interactions. Server issues go unfixed for YEARS. Weird Battlepass included, although free. Hundreds of thousands in profits from merchandise sales but lack of focus.

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Star Borderlands 3
Posted by: vyrmin - 06.01.2024, 15:36 - Forum: Shiteposting Reviews - No Replies

Nice and balanced game, fun story but a bit disappointing in comparison to BL2, no major complaints. Gunplay, graphics and all much better than in previous titles thanks to UE4. Recommended.

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Thumbs Down Lawn Mowing Simulator
Posted by: vyrmin - 06.01.2024, 15:35 - Forum: Shiteposting Reviews - No Replies

Performance & Price:
Garbage optimisation, 99% GPU util even with vsync enabled with an RX 5700 @ WQHD and on medium settings. Usually around 45fps and unity engine typical weird looks and graphics. Grass looks like AC Unity hair, all you do is drive around and cut grass. This should be in VERY early access. Worth MAX 5$ in current state, do NOT buy at this price.

Gameplay:
Only riding mowers, weird handling, motor overloads for fractions of a second all the time, penalizes for 'cutting flowers' without even touching them with any part of the vehicle, two throttle settings - very unrealistic and unrefined

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